PS6 má být až 12× výkonnější než PS5, cílit má na 120 FPS / 4K
Na internet se dostaly specifikace konzole PlayStation 6. Zdá se, že se máme na co těšit. Už snad nikdy žádných 30 FPS!
V posledních několika měsících se na internetu objevily informace o specifikacích PlayStation 6, nicméně často se jednalo o neúplné informace, ze kterých jsme si prakticky nic moc neodnesli. Tentokrát ale přichází na scénu insider Moore's Law Is Dead, který nastínil, co asi od nové generace konzole PlayStation očekávat. Jestliže nerozumíte výpisu - možná vám bude stačit výsledek - očekávejte 6-12x lepší výkon v reálném čase než PS5, což je neuvěřitelný nárůst.
Specifikace PS6
- Výroba: 3nm proces TSMC
- CPU:
- 8 jader Zen 6C (7 aktivních + 1 redundantní)
- 2 nízkoenergetická jádra Zen 6 pro systémové úlohy - GPU:
- 54 výpočetních jednotek RDNA 5 (pravděpodobně 2 deaktivované → reálně 52)
- Takt 2,6–3 GHz
- 10 MB L2 cache
- Výkon: cca 34–40 TFLOPs - Paměť:
- 160bit sběrnice
- GDDR7, šířka pásma 640 GB/s
- až 40 GB RAM - Zpětná kompatibilita: PS4 a PS5 hry
- Uvedení na trh: podzim 2027
Od vydání konzole nás dělí už jen zhruba dva roky. PlayStation 6 se údajně začne naplno vyrábět v polovině roku 2027. Ovšem už příští rok by klasicky mohl uniknout dev-kit, jenž dostanou partneři společnosti Sony.
Další skvělou zprávou jsou cíle Sony: dočkat se máme výrazného vylepšení ray-tracingu a předpokládá se stabilní rozlišení 4K a 120 FPS u většiny titulů. Co je ale víceméně jisté, i v případě PS6 tomu pomůže alternativa DLSS.