PS5 recenze STALKER 2: Heart of Chornobyl
Dnes se podíváme na STALKER 2: Heart of Chornobyl v PS5 verzi. Jde o komplexní zážitek, ve kterém vývojáři napravili většinu chyb, které hru trápily od vydání.
STALKER 2 v PS5 verzi působí jako důstojná konzolová verze zóny, která staví na pevných počítačových základech, ale přináší komfort a několik vlastních bonusů navíc. Není to zásadně jiná hra než na PC, spíš pořádně vyčištěný a doladěný port, který si nejlépe užijí hráči ochotní přijmout kompromisy mezi technickou stránkou a hutnou atmosférou.
Zóna na gauči nebo na hotelu
Největší změnou oproti prvním verzím na PC je technický stav - framerate je stabilnější, pády hry jsou výrazně vzácnější a bugy sice stále existují, ale už nekazí zážitek na každém kroku. Atmosféra zóny, pocit neustálého ohrožení a setkání s mutanty či bandity však zůstávají hlavním důvodem, proč se do STALKER 2 vyplatí vracet, v tomhle směru se konzolová verze vůbec neškrtí a na velké TV funguje až překvapivě dobře. Stejně jako na přenosném zařízení PS Portal, které nově umožňuje streamovat hry s předplatným PS Plus Ultimate - hru jsem si zahrál i právě na něm a pokud jste na pracovní cestě nebo na odpočívadle a máte dobré internetové připojení, můžete si ho užít v dobré kvalitě i mimo pohodlí obýváku.
Haptická odezva
DualSense tu není jen odfajknutá povinná položka jako u některých jiných titulů - zpětná vazba při střelbě, zásazích či pohybu po různých površích velmi přirozeně podporuje atmosféru a pocit ponoření do světa. Jemné vibrace při blížící se anomálii nebo „těžší“ trigger u některých zbraní dodávají hře větší pocit imerze a STALKER 2 tak na PS5 působí o něco fyzičtěji než na klasické kombinaci myš a klávesnice.
Performance vs. Quality
Pokud vlastníte konzoli PS5 Pro, hra nabízí dvě základní grafická nastavení: Performance režim míří na 60 FPS, což se při střelbě a procházení bojovými situacemi jednoznačně hodí, ale obraz působí měkčeji a méně detailně. Quality režim přináší výrazně lepší textury, nasvícení i hustotu detailů, ale je uzamčený na 30 FPS a v dynamické akci je to znát, zejména pokud mezi módy střídáte - návrat k 30 snímkům už není úplně příjemný. Pokud si ale nepotrpíte na křupavé textury a drobné detaily, hra vypadá skvěle i v Performance režimu.
Postaveno na pevných základech
Pokud jste STALKER 2 zažili už na PC po několika větších patchech, PS5 verze nepůsobí jako úplně nový zážitek, spíš jako rozšíření toho, co už znáte - stejný příběh, stejná struktura světa, jen v o něco lepším technickém stavu a s konzolovým komfortem. Zásadní rozdíly v obsahu nebo designu nehledejte, jde spíš o pocit „hotovější“ hry, která už nepůsobí jako nedopečené early access dobrodružství, ale stále má rezervy v AI, drobných bugách a občas kostrbatém pohybu postavy.
Verdikt
Stalker 2 na PS5 je velký krok vpřed oproti první PC verzi a díky haptice, stabilnějšímu výkonu jde o velmi solidní způsob, jak se do zóny ponořit z pohodlí obýváku. Pokud sérii miluješ a dokážeš přehlédnout technické mouchy, jde o atmosférický zážitek, který stojí za to.