Recenze SP kampaně Call of Duty: Black Ops 6: Šílený akční blockbuster
Tak jako každý den vyjde slunce, každoročně vychází nové Call of Duty. Letošní příspěvek do podsérie Black Ops v betě moc nadšení nevyvolal. Obstojí alespoň SP část?
Série Call of duty je tu s námi již přes 20. let. A každý rok vychází nový díl, který se snaží sérii někam posunout, či aspoň udržet její laťku. Ne vždy se to podaří. Za ty dvě dekády jsme tu měli legendární díly (COD4:MW, MW2 (2009) a Black Ops 2), legendárně špatné díly (WWII,Vanguard a MW3(2023)) a našly se i dost nedoceněné díly (Infinite Warfare, Black Ops Cold War). S odstupem času se našly i díly, které byly doceněny až časem (Ghosts a Advanced Warfare).
Dá se říci, že poslední roky jde kvalita klesá, jen s občasnými pokusy to napravit. Hráči si prostě zvykli na každoroční přísun obsahu, nehledě na kvalitu. MW3 z minulého roku toho byl názorným příkladem.
Když bylo oznámeno BO6 a odhalilo se zasazení, říkal jsem si, že se možná blíží další aspoň trochu dobrý díl, u kterého prožiju aspoň jeden večer v SP. Cold War mě bavilo a pro mě je to nejlepší díl od rebootu série v roce 2019. BO6 na něj přímo navazuje, takže jsem byl zvědavý, co se z SP kampaně nakonec vyklube.
Útok na ostrov nostalgie
Už Cold War sázel nejenom na zajímavé zasazení, ale také na slušnou várku nostalgie. 80. léta, špionáž a známé postavy ze starých dílů udělaly své. Šestý díl se posunul do let 90 a bere si na paškál první válku v Iráku a všechny možné konspirace tehdejší doby. Stylové zasazení a megalomantství autorů byly vždycky hlavní znaky série Black Ops. Nejinak je tomu i v tomto díle.
Cold War mělo kvalitní SP s šíleným příběhem, který psali milovníci Toma Clancyho a Chrise Ryana a po týdenním fetování sepsali příběh. Tady je to to samé, akorát scénáristé nefetovali týden, ale minimálně celý měsíc. Příběh, který začíná jako běžný konspirační thriller se postupně zvrhává v cosi šíleného, co fakt napsal někdo na drogách.
Osobní poznámka: Jakožto spisovatel, chci kontakt na jejich dealera!
To, co začne jednoduchým vyzvednutím VIP v Iráku se postupně zvrhává v brutální halucinogenní trip, který nedá vydechnout. Musím ale uznat, že rozjezd je pozvolný. Jakoby autoři psali začátek střízliví a postupem času u toho začali chlastat a brát drogy. A ve finále si udělali smaženici z houbiček…
Perfektní vystihnutí atmosféry doby, tematických lokací a gradace, to jsou hlavní body příběhu nejnovějšího COD. Nečekal jsem nic, než ujetý akční spektákl s brutálním rozpočtem. A co jsem dostal? Totálně přepálený spektákl, na kterém se penězi opravdu nešetřilo.
Staré triky, dobré triky
O příběhu jsem se namluvil už dost, ale ten samotnou hru neutáhne. Je na čase se kouknout na gameplay. Ten se za ta léta v jádru nezměnil a dá se říci, že některé prvky jsou prostě… zatuchlé. Proto se vývojáři snaží občas zážitek nějak pozměnit. Někdy se to povede lépe, nebo vůbec.
Black Ops 6 je ten první případ. Krom klasických koridorových misí tu máte stealth mise a jednu open world. Po každé misi se vracíte do bezpečného úkrytu. Ten byl i v Cold War, tady má ještě větší roli. Vylepšujete ho a kecáte se spolubojovníky mezi misemi. Vylepšování domu vám zároveň přináší bonusy do misí. Je to jednoduché, ale zábavné a funkční. Navíc, když se na to vybodnete, nic se nestane. Každopádně to dává hratelnosti další vrstvu, která prohlubuje zážitek. V Cold War se dalo jen kecat a prováděla se tam špionážní činnost, tady sice špionáž odpadla a byla nahrazena zmíněným vylepšováním. Díky tomu si k onomu domu a spolubojovníkům vytvoříte hlubší vztah, než byl v předchozích dílech.
Design jednotlivých misí je většinu času skript za skriptem, nicméně jsou pasáže, kdy dostanete trochu té volnosti. Není ji nějak extra hodně, každopádně to potěší. Jedna mise docela vyčnívá, jedná se open world misi v Iráku, která mi v paměti utkvěla asi nejvíce.
V lokaci máte sadu úkolů, které je potřeba splnit. Máte k dispozici vozidlo… a vše je na vás. Zvěsti o open-world kolovaly dlouho před vydáním, ale nakonec se tak nestalo. Otevřená je jedna mise a popravdě, dost jsem se u ní bavil. Nebyla to vůbec žádná bída. Příšerné pseudomise z MW3 se nekonaly. Tady ten koncept působil opravdu skvěle. Hráč dostal píseček (je to v Iráku, takže to platí doslova!) a jak úkoly splní, bylo jen na něm.
Být to vícero misí, je to na škodu, každopádně jedna mise tohoto střihu v kampani stačila. Navíc, pokud se plnily úkoly pečlivě, byly bonusy hned do další mise. Takže průzkum a plnění vedlejších úkolů byl kvalitně odměněn.
Zbraně devadesátek
Co se týče vybavení, střelné zbraně moc nepřekvapí, klasické devadesátkové zbraně, plus pár experimentálních, které nepůsobí jak pěst na oko. To samé se dá říct i o ostatním vybavení. Neurazí, nenadchne.
Zbraně jako takové, se chovají přesně tak, jak byste v Call of Duty čekali. Nutno dodat, že střílení je zábavné a boj dokáže vehnat do krve adrenalin. Klasicky si tu člověk najde oblíbence a toho se většinou drží po celou dobu hry. I v tomto ohledu vás hra nutí trošku prozkoumávat a experimentovat. Líbilo se mi, že to ani nebylo potřeba, ale když je chuť, hra to umožní.
Je dobojováno
Co se týče kampaně, její délka ve finále docela překvapila. Já v ní strávil nějakých 7-8 hodin a odcházel jsem spokojený. Dostal jsem akční spektákl, který stál za to. Nic víc jsem nečekal, ani nedostal. Bohužel, i přes všechny možnosti průzkumu se nedostavila jakási chuť hru projít znovu a jinak. Opět se opakovalo to, co se stalo u MW2019 a Cold War. Bylo to skvělé, ale opakovat asi nebudu. Je fakt škoda, že poslední díly jedou tuto vlnu. Kéž by to bylo jako u Black Ops 2, MW2(2009), kdy člověk po dohrání hru okamžitě rozjel na vyšší obtížnost.
Závěrem bych dodal, že hra je od prvního dne v Gamepassu, což je jedině dobře. Člověk má možnost hru projít, zkusit MP a zjistit, jestli mu hra stojí za to. A neutratí při tom totálně přepálenou částku. Se singlem jsem ve finále velmi spokojený a určitě zkusím i multiplayer. Jestli se něco extrémně nezměnilo, tak soudě podle Bety už tak nadšený nebudu...
Verdikt
Singleplayer napravuje pachuť z minulého roku měrou vrchovatou. Šílený akční příběh pobaví a dobrá hratelnost zabaví na pár hodin. Za vyzkoušení v Gamepassu kampaň opravdu stojí.