Galerie 6
Recenze DLC - Destiny 2: The Edge of Fate
i Zdroj: Bungie
Destiny 2: The Edge of Fate Recenze Recenze DLC - Destiny 2: The Edge of Fate

Recenze DLC - Destiny 2: The Edge of Fate

Milan Urbanec

Milan Urbanec

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One

Seznam kapitol

1. Novinky 2. Kampaň 3. Příběh 4. Raid 5. Závěr

V minulé sáze jsme byli legendy, nyní je načase stát se zbraní. Počátek nové Fate ságy Destiny 2. Přinášíme recenzi očekávaného DLC.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

Loni vydalo Bungie vyvrcholení své desetileté ságy Light and Dark, které završili rozšířením Final Shape. Skončilo to lavinou pozitivních reakcí a hra dlouho okupovala přední příčky na Metacritics. Následující rok už ale hráči tak nadšení nebyli. Tři vydané epizody sice nabídly zajímavé příběhy, ale chyběla očekávaná zásadní změna. Objevilo se několik dějových linek, které však mezi sebou příliš nesouzněly. Bungie navíc dlouho otálelo s odhalením, co přijde příští rok, což hráčům příliš nepomohlo a mnozí to vnímali jako konec Destiny – s největším záporákem už bylo vypořádáno ve velkém stylu a na obzoru nebyla žádná novinka.

Až těsně před létem začalo vyplouvat na povrch, co nás čeká, když přišel povedený komunitní event s velkou šachovnicí a event Rite Of The Nine. Ten nám přinesl lehce upravené tři starší dungeony. Bylo zřejmé, že další DLC bude mít co do činění s tajemnou rasou Nine.

Nové DLC s názvem Edge of Fate má odstartovat novou ságu s názvem Fate. Na rozdíl od původní ságy, která prošla ještě před vydáním hry a během let několika změnami směru, má tento začátek šanci vybudovat silný základ nové, víceleté série. Hrozí však nebezpečí podobné tomu, co se stalo s Marvelovým univerzem, kde byl End Game tak velkolepý, že následné filmy už nedokázaly zaujmout.

Nerad bych hned na začátku vyzradil celý příběh, proto je recenze rozdělena na technickou a příběhovou část. A upřímně, kdybych je hodnotil samostatně, známky by se dost lišily. Bungie do nového DLC přidalo spoustu novinek a změn. Asi nejzásadnější a zároveň nejvíce rozhořčující pro mnoho hráčů je kompletní přepracování systému armoru a zbraní.

Armor 3.0

Systém statů u zbroje prošel zásadní proměnou. Staty byly přejmenovány pro lepší srozumitelnost a plní mírně odlišné funkce. Nově zbroje padají s jedním velmi vysokým statem a dvěma nižšími. Výhody plynoucí z hodnoty statu se již nezvyšují skokově po 10 bodech, ale každý bod se projeví. Pokud navíc hodnota statu přesáhne 100 bodů, získáte dodatečný bonus.

Přejmenování a nové funkce statů:

  • Mobility se mění na Weapons
    • 0–100 bodů: Zlepšuje ovládání zbraní, rychlost jejich nabití a zvyšuje poškození proti nepřátelům.
    • 101–200 bodů: Zvyšuje počet nábojů získaných z "cihel" (ammo bricks) a dále zvyšuje poškození.
  • Resilience se mění na Health
    • 0–100 bodů: Ovlivňuje odolnost při úhybu a rychlost obnovení zdraví ze sfér síly (Orbs of Power).
    • 101–200 bodů: Ovlivňuje kapacitu štítu v PvE a rychlost jeho dobíjení.
  • Recovery se mění na Class
    • 0–100 bodů: Zkracuje dobu obnovy schopnosti třídy (class ability).
    • 101–200 bodů: Při použití schopnosti třídy přidává dočasný štít (over-shield).
  • Discipline je nyní Grenade
    • 0–100 bodů: Zkracuje dobu obnovy granátů.
    • 101–200 bodů: Zvyšuje poškození granátů.
  • Intellect je nyní Super
    • 0–100 bodů: Zrychluje dobíjení energie pro superku.
    • 101–200 bodů: Zvyšuje poškození supeky.
  • Strength je nyní Melee
    • 0–100 bodů: Zkracuje dobu obnovy nabitého útoku zblízka.
    • 101–200 bodů: Zvyšuje poškození útoků zblízka, včetně nenabitých a útoků s Glaive.
Armor 3.0
i Zdroj: Bungie / Autor
Armor 3.0

Výši hodnot jednotlivých statů určuje nová úroveň armoru (Tier 1-5), která závisí na obtížnosti aktivity, ze které padá. Díky možnosti úprav přes novou sekci Portál víte ještě před spuštěním aktivity, jak kvalitní odměna může padnout.

Další klíčovou novinkou jsou setové bonusy, což je hlavní důvod, proč starou zbroj odložíte. Nové zbroje poskytují bonusy, pokud máte na sobě dva nebo čtyři kusy ze stejného setu. Můžete tak kombinovat dva různé dvoudílné sety pro získání dvou odlišných bonusů, nebo si vzít jeden kompletní set a využít oba jeho bonusy, přičemž ten za 4 kusy je vždy výrazně zajímavější.

Přepracování se dočkali i class itemy, které nově také mají vysoké hodnoty statů, stejně jako zbytek armoru. S výjimkou exotických kusů však staré nebyly převedeny do nového systému, takže je můžete s klidným svědomím všechny rozebrat.

Zbraně

Podobně jako u armoru budete i u zbraní sbírat tier 1–5. Oproti armoru zde nenajdete žádné speciální bonusy, vyšší tier ale znamená enhanced perk a širší možnosti výběru perků – na Tier 5 můžete vybírat až ze tří perků. Jako mínus vnímám, že Bungie zcela odstranilo crafting zbraní, včetně těch raidových, takže už si nemůžete vycraftit solidní roll, pokud raid nechodíte často. A protože stejně jako Salvation's Edge z minulého roku je i tento nový raid náročný, mnoho hráčů si ho ani nezahraje – navíc pro zbraně s vyšším tierem musíte zvládnout těžší variantu raidu.

Portal

Tím se dostávám k další poměrně výrazné změně, která má mezi hráči smíšené ohlasy. Bungie nahradilo hlavní obrazovku Destination, kde jste si vybírali planetu a aktivitu, novým Portálem. Ten přehledně třídí aktivity podle toho, co plánujete hrát.

V Portálu najdete Solo ops (aktivity pro jednoho hráče), Fireteam Ops (mise, striky a podobné aktivity pro tři hráče), Pinnacle ops (náročnější mise, aktuálně převážně exotické mise, ale brzy by se měly objevit i dungeony a snad i raidy) a Crucible ops s aktuálně dostupnými PVP módy. Portál obsahuje také přístup k aktuálnímu rozšíření a sezónním výzvám, které na mapě nenajdete.

Za sebe hodnotím Portál jako povedenou změnu, která hledání aktivit výrazně urychluje – hned vidíte, jakou odměnu za aktivitu získáte. Přes plnění denních a týdenních výzev získáváte k aktivitám bonusové dropy. Kromě prvního řádku, kde jsou předem dané playlisty, si můžete nastavit obtížnost i různé modifikátory, které vám aktivitu buď usnadní, nebo naopak ztíží. Platí přitom, že čím vyšší obtížnost, tím lepší odměna. Ještě před startem vidíte, kolik a na jakém poweru vám odměny padnou.

Bungie změnilo i systém získávání poweru po překročení power capu (nyní 200). Dříve jste získávali XP a to zvyšovalo power dál. Teď vám sice padají další odměny nad 200, ale tyto předměty mají extra sezonní power, který po skončení sezóny zmizí a všechny itemy spadnou zpět na 200. K infuzování předmětu nad 200 navíc potřebujete ještě sezonní měnu – ta ale padá i z rozebírání itemů nad 200.

Tento typ honby za powerem mi moc nesedí – hodně aktivit v Portálu je přístupných až po dosažení vysokého poweru (některé až nad 400), takže než je odemknete, musíte opravdu grindovat. Po skončení sezóny ale všechno začíná od začátku. Možností aktivit je sice hodně, ale pokud chcete dostat power skutečně vysoko, skončíte tím, že opakujete tu samou aktivitu stále dokola jen kvůli každému dalšímu bodu poweru. O to víc mě to mrzí, že tahle první sezóna trvá ani ne dva měsíce a končí už 8. 9. 2025. Za dva týdny intenzivního hraní jsem sice na 250 power, ale to jen díky zaměření na grindování. U těch, co budou hrát spíš to, co je baví, se obávám, že se k poweru 400 ani nepřiblíží.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama