Recenze DLC - Destiny 2: The Edge of Fate | Kapitola 5
Seznam kapitol
V minulé sáze jsme byli legendy, nyní je načase stát se zbraní. Počátek nové Fate ságy Destiny 2. Přinášíme recenzi očekávaného DLC.
The Edge of Fate završuje nastolením základů pro budoucí příběhy Fate Sagy. Úkol „spoutat Nine“ je zdánlivě nemožná výzva, která bude hlavním pilířem dalších rozšíření. Nový velvyslanec Lodi a Orin jako svobodný agent znamenají dramatickou změnu v komunikaci mezi lidstvem a Nine.
Maya Sundaresh zůstává hlavní záporákem, díky čemuž Vexové konečně získávají jasnou tvář a postavu, na kterou se může příběh soustředit. Jako stroje, byť mocné, nikdy nepůsobily nijak zvlášť děsivě. Maya pravděpodobně dál bude usilovat o návrat Země do dob Golden Age. Její ovládání Vexů a snaha manipulovat časem a realitou představuje stálou hrozbu pro celou sluneční soustavu.
Smrt III, jenž byl svázán se Zemí, bude mít bezpochyby dlouhodobé následky, které se v příštích rozšířeních postupně projeví.
Celkově jsem si příběhovou část nového rozšíření extrémně užil – jsem rád, že se neopakoval osud Marvel Universe a podařilo se vytvořit zápletku, která může několik let fungovat. Vyšší kadence rozšíření tomu rovněž nahrává.
Technické zpracování mě už ale tolik nenadchlo. Lokace by si zasloužila více péče, zvlášť když má v nitru singularitu – až do poslední mise ji však hráč téměř nevnímá, což kontrastuje třeba se středem Nessusu, jenž byl vizuálně zajímavější. Neustálé přepínání mezi kuličkou a Guardianem bylo často zbytečné a občas i otravné, jindy ale zase celkem zábavné a rozhodně nabízelo nový způsob hraní. Za mě ale jednou stačilo a víc už tuhle mechaniku nepotřebuji.
Oceňuji možnost měnit obtížnost celé patroly, což určitě zvýší znovuhratelnost. Na druhou stranu přesun všeho do Portalu způsobil, že starý obsah je ještě hůře dostupný než dřív, zvlášť když se kampaň odehrává jen na Kepleru. V minulých rozšířeních jste aspoň v jedné či dvou misích zavítali jinam, což podtrhávalo propojenost světa a pocit nové hrozby napříč systémem.
Nový systém tierování armoru a zbraní vlastně znamená nový typ sunsetu. Od vydání rozšíření jsem starý armor prakticky nenosil a některé modifikátory obtížnosti stejně nutí používat jen ten nový.
Přechod do kuličky občas provázely grafické glitche, nic ale nezkazilo zážitek ze hry.
Verdikt
Edge of Fate je pro Destiny velmi povedený začátek nové ságy, která konečně přináší potřebný nový příběhový impuls. Smrt III odstartovala události, které budou mít dopad nejen na naši planetu, ale i na celou sluneční soustavu, což je skvělý základ pro příští rozšíření. Perfektní zápletku místy kazila zbytečně složitá nebo nelogická hratelnost, což brzdilo jinak napínavý a dobře vystavěný příběh. Technická stránka a design lokací mohly být propracovanější. Celkově však rozšíření splňuje očekávání a cestu pro budoucí obsah.